Home Infozone De unde achizitionez o casa de marcat?

De unde achizitionez o casa de marcat?

253
0
SHARE
casa de marcat

Mediul de afaceri romanesc devine pe zi ce trece din ce in ce mai competitiv lucru care nu poate fi decat imbucurator pentru ca in felul acesta mediul de afaceri se profesionalizeaza. Dotarea afacerii cu o casa de marcat reprezinta un prim pas in acest sens. Acest prim pas nu reprezinta doar o masura prin care agentii comerciali demonstreaza faptul ca sunt profesionisti ci este o masura stabilita prin lege. Cu alte cuvinte cei care nu utilizeaza o casa de marcat, fie ea si casa de marcat portabila, desi sunt obligati de catre legislatie in vigoare la acest lucru, functioneaza incalcand legea. Avand in vedere ca sanctiunile in acest sens sunt foarte mari iata care sunt principalii pasi care trebuie parcursi pentru a intra in legalitate.

  • Primul pas care trebuie facut pentru a putea avea o casa de marcat este achizitionarea acesteia. Avand in vedere ca este vorba despre un aparat ce asigura fiscalitatea unei afaceri trebuie achizitionata de la un distribuitor autorizat de catre Ministerul Finantelor Publice.
  • Inregistrarea in Registrul de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate reprezinta urmatorul pas ce trebuie parcurs, dupa ce in prealabil sa achizitionat casa de marcat. Pentru a face aceasta inregistrare este nevoie de depunerea unui dosar la directia geneala a finantelor publice judetene. Acesta trebuie sa cuprinda urmatoarele documente:
  1. Cerere prin care se solicita atribuirea numarului de ordine;
  2. Copia certificatului de inregistrare a firmei care va utiliza respectiva casa de marcat.
  3. Copia facturii precum si a documentelor ce atesta achizitionarea casei de marcat;
  4. Copia procesului verbal oferit de catre distribuitor in momentul in care casa de marcat a fost achizitionata, prin care se confirma faptul ca memoria fiscala precum si casa de marcat au fost sigilate in momentul predarii casei de marcat.
  5. Delclaratie pe propria raspundere din care trebuie sa reiasa adresa locului in care va fi utilizata casa de marcat.
  6. Certificat eliberat de catre Oficul Registrului Comertului care trebuie sa ateste faptul ca afacerea pentru care se va utiliza casa de marcat a primit dreptul de a functiona.

Pentru ca este posibil ca acest dosar sa mai necesite si alte acte recomand contactarea directiei judetene a finantelor publice pentru a sti cu exactitate daca mai sunt necesare si alte documente in afara de cele prezentate in cadrul acestui articol.